Agressiivsest ATH lapsest sai rahumeelne koolipoiss

8-aastase lapse ema Marju

Minu pojal diagnoositi ATH ehk aktiivsus- ja tähelepanuhäire või teise nimega tuntud ka kui ADHD. Tal oli suuri probleeme käitumisega. Temal avaldusid ATH tunnused läbi selle, et ta ei suutnud keskenduda ning raske oli asjadest aru saada. Ta ei tahtnud üldse õppida. 

Tundus, et tal on kogu aeg kiire … pidi kogu aeg liikuma ja ei suutnud rahulikult ühe koha peal olla. Samuti ärritus kiiresti ja vihapursked tekkisid tühjade asjade peale ning pärast seda ei suutnud ta maha rahuneda. Ta lõi klassikaaslasi ja oli agressiivne. Ta ei allunud õpetajate korraldustele ja sai õpetajate käest palju märkusi. Koolist pidevalt helistati mulle.  Mulle öeldi, et mu ATH laps tuleb panna väikeklassi, kuna suures klassis õpetajad ei saa temaga hakkama. Ja see teadmine pani mind tegutsema. Hakkasin otsima lahendusi. Minu tuttav soovitas biofeedback teraapiat, kuna ta ise oli sealt abi saanud.

8-aastase lapse ema Marju

Pilt on illustratiivne. Pildi autor Freepik.

Ärrituvuse, vihapursete ja agressiivsuse osas oli hea tulemus juba pärast esimest teraapiat.

Ka õpetajad koolis nägid muutusi. Mulle tundus, et laps suutis kontrollida oma tundeid, st jäi rahulikuks ja ei hakanud enam ärritunult mulle vastu nagu tavaliselt. Tunduvalt vähem oli vihapurskeid ja agressiivsust. Ta oli märgatavalt rahulikum ning koolis jäi märkusi üha vähemaks. Aktiivsus- ja tähelepanuhäire ehk ATH sümptomid olid taandunud. Enne teraapiat olid ta käitumise hinded kahed ja kolmed. Nüüd peale teraapiat on hinded enamasti neljad ja viied. Olin üllatunud, kui laps tuli pärast teraapiat esimene päev mind kallistama ja sülle istuma. Seda ta tavaliselt enne ei teinud. 

Pärast kolmandat teraapiat oli oluliselt paranenud keskendumine ja vähenenud impulsiivsus. Käisime teraapias kokku viis korda. Iga korraga läks tal asjadest arusaamine ja õppimine veel paremaks. Juurde tuli oskus oma tegevusi iseseisvalt paremini planeerida. Ta suutis tunnis järge pidada ega seganud enam oma jutuga vahele. Enam ei kõndinud ta ka klassis ringi nagu varem. Lisaks ei unustanud ta vajalikke kooliasju koju (enne unustas pidevalt). 

Soovitan biofeedback teraapiat ka teistele, kellel on probleeme aktiivsus- ja tähelepanuhäirega, impulsiivsuse, keskendumise ja käitumisprobleemidega.

Me oleme biofeedback teraapia teerajajad Eestis.